مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

24 بهمن 1401
0 دیدگاه

قبرس شمالی در سواحل غربی ترکیه واقع شده است. این جزیره همیشه جزء بهترین شهر ها برای زندگی بوده و هنوز هم محبوب بسیاری از افراد برای زندگی است. هر گوشه ای از قبرس شمالی دارای جاذبه های منحصر به فردی است. جمهوری ترک قبرس شمالی ممکن است یک جمهوری کوچک باشد، اما از نظر اقتصادی یکی از رو به رشد ترین کشور های منطقه مدیترانه ای است. هرساله افراد زیادی اقدام به خرید ملک و زندگی در این منطقه خوش آب و هوا را می کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل خرید ملک در قبرس شمالی آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید ملک مورد نظر خود را خریداری کنید.

چرا قبرس شمالی؟

کشور قبرس شمالی روز به روز در حال رشد است. این کشور در زمینه آب و هوا و جذب توریست بسیار قدرتمند است علاوه بر این رتبه 7 در دنیا در زمینه جذب توریست را دارد. شرایط زندگی در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. مهم ترین نکته در رابطه با خرید ملک و زندگی در قبرس شمالی این است که میزان مالیات در این کشور بسیار کم است و تقریبا رتبه 1 تعرفه های مالیاتی را در منطقه مدیترانه دارد.

قیمت خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

در حال حاضر بازار املاک در قبرس شمالی ارئه دهنده بهترین قیمت ها در میان کشورهای مدیترانه ای است. قیمت خانه در قبرس شمالی، خصوصا در مناطق ساحلی از 50000 پوند برای آپارتمان و 120000 پوند برای ویلا، شروع می شود. البته شما می توانید در هر منطقه ملک هایی با قیمت های مختلف پیدا کنید به همین دلیل بهتر است قبل از خرید و پرداخت هزینه با مشاوران متخصص این امر صحبت کنید

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

قیمت ملک در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای اطراف مدیترانه، بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. قیمت ملک در قبرس شمالی نصف قیمت ملک در قبرس جنوبی است. برای خرید ملک در قبرس شمالی، ابتدا باید درخواست خود را در انجمن شهرداری این کشور به ثبت برسانید و یک پروسه حدودا شش ماهه را بگذرانید تا درخواست شما ثبت شود. البته باید این نکته را بدانید که هر شخص فقط می تواند یک ملک به نام خود در قبرس شمالی داشته باشد و حق داشتن چندین ملک را ندارد.

مدارک لازم برای خرید ملک در قبرس شمالی

  • اصل گذرنامه و کپی تمام صفحات آن
  • شناسنامه اعضای خانواده
  • سند املاکی که در قبرس شمالی به نام شما وجود دارد
  • قرار داد های فروش ملک (اگر قبلا ملکی را در قبرس شمالی به فروش رسانده اید)
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • 6تمبر به زبان ترکی
  • ترجمه سند ازدواج ( اگر متاهل هستید)

 

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

در ابتدا باید هدف و میزان بودجه خرید خود را مشخص کنید. سپس باید اقدام به رزرو ملک مورد نظر خود کنید. شما با دریافت بلیط خود می توانید اقامت چند روزه رایگان از ما دریافت کنید تا با خیال آسوده به بررسی و خرید ملک خود بپردازید.

مراحل اصلی خرید ملک

– خریدار ملک

مراحل زیر مربوط به شخص خریدار است که حتما باید تمام این موارد را انجام دهد.

1- در این مرحله شخص خریدار باید شهر مورد نظر خود را در قبرس انتخاب کند و اقدام به بررسی ملک های آن منطقه کند. بعد از انتخاب ملک مورد نظر، برای توافق با فروشنده و شرایط پرداخت هزینه باید از یک مشاور املاک با تجربه کمک بگیرد که آشنایی کامل با بازار ملک و شرایط خرید و فروش ملک در قبرس شمالی را داشته باشد

2- شخص باید یک وکیل قانونی برای خود انتخاب کند تا در مراحل حقوقی خرید ملک او را یاری کند. داشتن یک وکیل می تواند کار خرید ملک را بسیار ساده و بدون خطر کند.

3- شخص باید یک گواهی عدم سوء پیشینه از اداره پلیس محل اقامت خود دریافت کند و به وکیل خود ارائه دهد.

4- وکیل باید یک قرار داد به طور پیش نویس در رابطه با خرید ملک آماده کند و به خریدار ارائه دهد.

– وکیل و مشاور خریدار

این مراحل مربوط به وکیل و مشاور حقوقی شما است که بهتر است از آن ها اطلاع داشته باشید.

1- در مرحله اول، وکیل باید با فروشنده ملک ارتباط برقرار کند و درخواست ارائه اسناد و مدارک را داشته باشد.

2- وکیل باید پیش نویس قرار داد تایید شده را برای فروشنده ارسال کند و پس از تایید، فروشنده باید قرار داد را امضا کند.

3- وکیل باید ریز صورت حساب تمام مبالغ و هزینه های پرداختی را برای خریدار ارسال کند و پس از دریافت مبالغ ذکر شده، وکیل اقدام به الصاق تمبر به قرارداد در اداره مالیات و همچنین ثبت رسمی قرارداد در اداره ثبت املاک می کند (هزینه تمبر مالیاتی 0.5% قیمت ملک است که باید به اداره مالیات قبرس شمالی پرداخت شود.)

4- وکیل سوء پیشینه خریدار را برای صدور مجوز، برای هیئت وزیران ارسال می کند و تا اجازه خرید و ثبت ملک برای خریدار صادر شود.

(صدور این مجوز بین 6 تا 12 ماه طول می کشد.) بعد از صدور مجوز خرید به نام خریدار، مراحل انتقال سند شروع می شود.

هزینه های قابل پرداخت برای سند ملک

  • مالیات انتقال سند %3 مبلغ فروش
  • مالیات بر اررزش افزوده %5 مبلغ فروش
  • هزینه های حقوقی انتقال سند
  • مالیات شهرداری

نکاتی که در خرید ملک باید به آن توجه کنید

  • مالیات بر ارزش افزوده در مورد ملک باز فروش، قابل پرداخت نیست؛ چونکه این مبلغ توسط خریدار پیشین در زمان انتقال سند انجام شده است.
  • در زمان خرید ملک به تمامی خریداران توصیه می شود تا در مورد املاک خود در قبرس شمالی، وصیت نامه ای جداگانه تنظیم کنند.
  • مالکیت تمام اسناد صادر شده در قبرس شمالی باید تحت نظارت و ضمانت دولت جمهوری ترک قبرس شمالی و همچنین جمهوری ترکیه باشد.

ارسال دیدگاه